Annons:
Etikettdiabetes-barn
Läst 3182 ggr
Lejonhjarta
10/15/12, 4:33 AM

Lite panik...

Fick lite panik i onsdags kväll när sonen ringde precis när ja gick på å skulle jobba natt. Han hade ramlat i en stentrappa å landat på pumpen… Sonen går på naturbruksgymnasium å bor på skolans internat 20 mil bort så d e ju inte bara å svänga förbi å fixa till det…

Fick väckt sambon så han fick ringa supporten för att fixa fram en ny pump. Jag fick på morgonen åka iväg och leta upp en från pumptillverkaren som skulle finnas inärheten på en konerans för att låna en pump tills nya skulle anlända. Pumpen docerade basalinsulin men måltidsinsulin fick han ta med spruta. Fick fixat så att fritidspersonalen på skolan väckte honom under natten så han fick ta blodprov för att hålla koll. Givetvis en känning mitt inatten och en till frukost så det blev inte så mkt sömn för honom. Oron för att han haft sönder pumpen gjorde nog sitt till åxå…

Nu har han sin nya pump och vi skall bara få tag på försäkringsbolaget för att se hur försäkringen täcker detta…

Men pump är underbart! Speciellt för sonen som är så spruträdd så han klättrar på väggarna om någon har en spruta i hans närhet, trots att han nu haft diabetes i snart 10 år…

Annons:
Anterrabae
10/18/12, 8:30 AM
#1

Vilken besvärlig natt! Men vad bra att det gick att lösa såpass smidigt i alla fall. Pumpföretagen brukar vara bra att ha med att göra när sådant här händer. Hur menar du att din försäkring ska täcka detta? Min erfarenhet är att pumpföretaget sköter det?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Karin20
10/18/12, 4:50 PM
#2

Skönt att det löste sig till slut.

Nyfiken fråga; får man betala pumpar själv? Är det inte ett subventionerat hjälpmedel?

//Karin

Anterrabae
10/18/12, 5:54 PM
#3

För mig är pumpen och allt annat som hör till subventionerat. Men jag vet att snacket har gått att man vill ta bort subventioneringen. Att just pump ska betalas själv. Vet inte om det gått igenom någonstans än..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Kidinlove
11/5/12, 3:53 AM
#4

Vi fick alla lite panik den natten!

Pussokramis<3

Upp till toppen
Annons: