Annons:
Etikettfråga-doc
Läst 3282 ggr
[sandrakollberg]
2012-12-22 10:12

Hjärtklappningar

Jag har sen den 1december haft godis förbud fram tills igår ochden sista veckan åt jag inte kakor, bullar eller något annat med socker heller. Så igår drack jag 0,5l cola för att känna hur det kändes (ett vad jag hade i åttan men aldrig klarade). Det resulterade med att mitt hjärta började få hjärtklappningar. Jg ack det ca åtta på morgonen och det har hållt i sig sen dess, alltså ca 26 h. Jag brukar även dricka mycket vatten ibland och då dricker jag ca tre fyra fulla glas. Dessutom är jag riktigt sockerberoende, äter typ socker varje dag.. Skulle det kunna vara diabetes? Tacksam för svar!

Annons:
[sandrakollberg]
2012-12-22 10:16
#1

Kan också lägga till att det känns som när man håller andan fast jag liksom andas om ni fattar.

Zepp
2012-12-22 14:36
#2

Det där är förmodligen kroppens sätt att göra sig av med ett för högt blodsocker!

Dvs kan det inte lagras undan så får det förbrännas.. bäst är ju förstås om du ger dig ut på en löpararunda.

Kan tala om för dig att många av oss som äter LCHF får samma symptom när vi halkar av banan.

Kroppen har då varit inställd på att använda fett som dominerande bränsle.. och helt plötsligt så överaskas den av högt blodsocker.

Det kan altså ha en rent fysiologisk förklaring.. dvs omställning mellan olika bränslen?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Karin20
2012-12-23 12:06
#3

Jag tror inte du har diabetes, men man ska som ung aldrig gå omkring och vara orolig i onödan. Prata med din skolsköterska och be om att få ta prover.

//Karin

fridelfina
2013-01-01 15:19
#4

Några klassiska symtom på diabetes: extrem törst, kissar ofta, viktnedgång, acetonluktande andedräkt… Hur gick det Sandra, kontaktade du skolsköterskan/VC?

 
 

Upp till toppen
Annons: