Annons:
Etikettkost
Läst 5212 ggr
Karin20
4/3/13, 2:44 PM

Normalisera ditt blodsocker...

..och rädda tusentals andra.

Det viktigaste inlägget på år och dag hittar du HÄR hos Kostdoktorn

Massor av råd och massor av intressanta vinklar om hur kosten spelar roll i ditt diabetesliv.

På nedanstående länk finns hur du själv kan göra för att sprida detta vidare.

http://www.kostdoktorn.se/hur-du-kan-normalisera-ditt-blodsocker-och-radda-tusentals-manniskor/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=hur-du-kan-normalisera-ditt-blodsocker-och-radda-tusentals-manniskor

//Karin

Annons:
Blomvictor
5/9/13, 9:10 PM
#1

Kan även rekommendera "The diabetes solution". Enormt bra bok som beskriver samma problem. Den är på 400 sidor, men har aldrig fått så bra värden som efter jag läst den. Allt föll på plats med varför inte kostråden man fått innan har fungerat.

mogfarm
8/24/13, 12:57 PM
#2

Nja… Jag köper inte detta fullt ut… Före den nuvarande västerländska kosten åt folk knappast LCHF. I det gamla fattigsverige var det mycket gröt och potatis. Det som har ökat som knappast är bra för hälsan är snabbmat inklusive snabba kolhydrater, kött vilket inte är nyttigt bortsett från för LCHF-användarna, miljögifter, kemikalier och olika tillsatser i maten. Folk stressar mer och motionerar mindre. Att andelen människor med typ1 diabetes ökar vet man faktiskt inte vad det beror på. De sa på nyheterna för ett tag sen att det nu är vetenskapligt bevisat att vegetarianer lever längre och håller sig friskare. Kött ökar bland annat risken för flera cancersorter. LCHF är ett nytt påfund som man inte kan veta effekterna av innan folk har kört med det ett tag. Det är naturligtvis bättre för själva blodsockret men det är mycket annat som också påverkar ens hälsa. Det kan inte vara bra att äta så mycket kött och definitivt inte bra för miljön. Jag vet också av egen erfarenhet att blodsockret i högsta grad påverkas av hur insulinresistent man är. Låter man det ligga konstant högt blir man vansinnigt insulinresistent och det är svårt att få ner det. Men när man väl får det och kan vända det till att ha värden i underkant och bli insulinkänslig i stället, då behövs inte mycket insulin för att få ner det även om man äter kolhydrater. Jag tar mindre än hälften så mycket insulin nu när min kropp har varit insulinkänslig i flera år trots att jag äter mycket kolhydrater jämfört mot när jag var yngre och var insulinresistent och hade konstant högt blodsocker. Så det är inte så enkelt att dra slutsatser om hur kroppen fungerar. Det kan vara mycket som spelar in. /Monica.

Upp till toppen
Annons: