Annons:
Etikettövrigt
Läst 2912 ggr
CorneliaAndersson
2013-05-01 22:58

Är ni ''nöjda''?

Är ni nöjda med era diabetesläkare och sjuksköterskor?
Behandlar å bemöter de er på ett trevligt sätt å så?:)

Jag själv är supernöjd med min nuvarande läkare och sjuksköterska. Finns inga bättre enl. mig (om man jämför med mina tidigare. De har också varit bra, men de jag har nu kommer jag så himla bra överrens med)
Går ju inne i Kristianstad och har alltid gjort :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Annons:
[Rabbitte]
2013-05-02 10:29
#1

Jag tycker min sjuksköterska är en ren ängel, ger allt hon har för att hjälpa min något svårinställda diabetes och komplikationerna som kommer med den, men min doktor är jag väldigt missnöjd med, han har inte hjärtat med och behandlar en inte riktigt som en mänsklig varelse utan går efter sina protokoll och så. Dock finns ingen annan doktor att gå till här där jag bor, men som tur är behöver jag inte träffa honom så ofta😛

CorneliaAndersson
2013-05-02 14:41
#2

Mina är så extrem lätta att prata med :)
Träffar doktorn och sköteskan var 6-8:e vecka (?) och bara sköterskan en gång mellan varje besök där jag träffar bara henne och dokton :)

De fnkar nästn som kuratorer och man kan prata om typ allt med de :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[Rabbitte]
2013-05-02 15:50
#3

#2 Härligt, när jag fortfarande gick på barn så var de underbara och så behjälpliga, men sen jag gick över till vuxen så ebbade det ut. 
Träffar min doktor runt 2-3 gånger per år, har mailkontakt varje fredag med min sköterska samt träffar henne 1-2 gånger i månaden. 
Skulle gärna söka privat vårdmottagning om de inte var så dyra.

CorneliaAndersson
2013-05-02 21:22
#4

#3 Jag vill gärna fortsätta så också!;)

Låter väldigt tråkit att det är så med dina läkare ;//

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

silverman71
2013-09-12 00:11
#5

Min läkare försökte få mig att ta statiner direkt, nekade tillsvidare.

Min diabetessköterska svarade inte ens på tal när jag frågade om lågkolhydratkost och skakade bara på huvudet när jag nämnde LCHF.

Däremot visade hon broschyern från Unilever och föreslog att jag skulle äta Lätta och/eller Becel istället för Bregott och smör. Informerade henne lugnt och sansat att de där sakerna aldrig någonsin kommer i närheten av min mun.

Hon passade även på att varna för två ägg på morgonen, med tanke på kolesterolet i äggen.

Milt sagt kan jag säga att jag är ordentligt missnöjd!

mogfarm
2013-09-13 11:16
#6

Både min läkare och sjuksköterska är väldigt sympatiska och bra att prata med. Jag går på universitetssjukhuset i Lund. /Monica.

Annons:
sopgubben
2013-09-18 21:37
#7

är extrem missnöjd med både min sjuksköterska och min läkare.

när jag kom till och dom sa till mig att jag hade typ 1 sa dom även att jag skulle läggas in i 3 dagar … men jag sa nej för eftersom jag inte va döende ansåg jag inte att jag skulle ligga där….. efter det gick det bara utför.

träffade numera min läkare 1 gång om året om jag ringer och påminner dom om det.

min sjuksköterska ta ett möte med han ca 10 min …. och det ända han säger är att du måste mäta oftare.. ja jo godmorgon. har ett jobb där jag ror mig hela tiden och har ofta inte koll på just det ….

går på umas malmö……..

// kim

Upp till toppen
Annons: