Annons:
Etikettmedicinering
Läst 3328 ggr
HamsterMarie
9/14/13, 8:44 PM

Nerver

Pratade med en annan diabetiker som sa att han träffade en nerv ca. Var 30-40de stick. Är det så? Jag känner mig väldigt rädd för att det ska hända eftersom det ska göra väldigt ont.

Annons:
Eine
9/14/13, 8:54 PM
#1

Vad menas med närv?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

papa-bear
9/15/13, 12:34 PM
#2

utan att veta vad din diabetikerkompis har för läkarkunskaper, hur kan han veta att det är nerver han kommer åt? troligen är det känsliga områden han sticker i.

mogfarm
9/15/13, 2:48 PM
#3

Jag tycker det låter väldigt ofta. Det har inte varit så för mig. Min erfarenhet är att man har smärtpunkter där det gör rejält ont att sticka in en nål men på andra ställen känns det ingenting. Jag gjorde så att jag kände försiktigt med nålen först. Då kände jag om det gjorde ont på just det stället. Gjorde det inte ont från början var det så gott som alltid lugnt att köra in hela nålen. Jag tog sprutor flera gånger per dag i 24 år och har ju nu haft nål till insulinpumpen i några år och det är väldigt få gånger jag skulle kalla det att jag har träffat någon nerv eller liknande. /Monica.

HamsterMarie
9/15/13, 8:16 PM
#4

#2 ingen aning. Han sa bara att när han stack i nerver gjorde det väldigt ont, osv. :s #3 Jaha vad bra! Tack för tipset!

Upp till toppen
Annons: