Annons:
Etiketterdiabetestyp-1
Läst 3118 ggr
velicious
4/10/14, 2:08 AM

Sömnproblem?

Hej!

Jag har svårt att somna på kvällen. Kan gå och lägga mig kring 2-4 och sen sover jag kanske 8-9 timmar, o inga problem dagtid med att jag är sömnig eller så.

Men jag känner att jag inte klarar detta mer för jag är hemma från skolan (studerar) och har haft frånvaro ganska mycket, just för att jag inte kan ta mig ur sängen om jag ska upp efter 3-4 tim.

Så nu till min fråga. Kan vi diabetiker typ 1 ta sömntabletter? Är lite orolig att det kan göra så att man ej känner av en känning eller om bs ligger högt om man sover extra djupt.🤔 andra tips?

Annons:
Humbugg
4/10/14, 3:18 AM
#1

Det bästa är att själv vända tillbaka dygnet, detta kan du göra genom att vara vaken en hel natt sedan försöka allt du kan att vara vaken till 20-21-22 och sedan sova, däremot är det inte att rekommendera att gå till skolan/arbetet på morgonen då man har riktigt svårt att koncentrera sig samt att man ska undvika tristess då det gör att man lättare somnar.

Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!

Karin20
4/13/14, 7:12 PM
#2

Fråga din läkare om det är ok med sömnpiller, jag tycker inte att det låter så bra

//Karin

Sandrantolv
4/19/14, 4:56 PM
#3

Ja du borde fråga din läkare och sen är det säkert olika på vilka slags sömntabletter du tar

Upp till toppen
Annons: