Annons:
Etiketterdiabetestyp-1
Läst 3895 ggr
veomi
5/8/14, 3:01 AM

Lågt bs illamående?

Hej! Nu ikväll blev jag sakta illamående som sen blev värre och i samma veva..lågt bs. Kunde knappt få i mig varken juice eller något annat gott inte ens godis. Vad gör ni när sånt här händer er om någon vart med om liknande? (Antar att bs sjönk för snabbt)

" Dont dream your life, Live your dream "

Annons:
Dt1
5/8/14, 10:31 AM
#1

Sen jag gick över till lågkolhydratkost så har jag inga snabba dippar gällande bs, men det är inte kul när man mår illa och har lågt bs.

Jag har tryckt i mig druvsocker ändå, eller försökt med sådant jag inte äter vanligtvis numer, tex frukt.

Hur lågt bs fick du?

Karin20
5/10/14, 8:23 PM
#2

Detta gäller väl bara ettor, eller?

//Karin

skojbruden
7/31/14, 10:54 PM
#3

Det händer att jag blir grovt illamående ibland när jag har lågt. Oftast tvingar man i sig själv dextro och sköljer ner med mjölk. Man gråter av att det är så jobbigt men tillslut går det lättare att äta och det är slutresultatet man måste fokusera på!

CorneliaAndersson
8/25/14, 10:17 PM
#4

Ibland kan jag också bli aningen illamående av lågt bs. Speciellt på dextrosol. BLÄ!
Man får ibland försöka med Oboy. Ibland funkar det. Annars får föräldrarna truga ner dextrosol i munnen på mig.

Fast jag blir även lite illamående vid högt bs.

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

velicious
12/1/14, 5:53 PM
#5

Någon mer som får migrän då? Har en period nu då bs ligger lågt på morgonen. och jag vaknar o har jätteont bakom ögat, illamående och huvudvärk.

LottaV
1/16/15, 11:01 AM
#6

Jag dricker oftast avslagen Coca-Cola. Men jag blir bara illamående vid magsjuka.

Ett gott skratt förlänger livet

Annons:
Upp till toppen
Annons: