Annons:
Etiketterdiabetestyp-1
Läst 1838 ggr
ebba_zigge
2015-06-16 08:56

Diabetesblogg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har precis startat en blogg som handlar om min vardag med diabetes. Jag berättar om mina värden och varför jag tar en viss enhet insulin. Bloggen är till för att hjälpa och insperera andra med diabetes, men också släkt och vänner till sjukdomen. Det skulle vara jättekul om just du kunde kika in på bloggen! Det är lite trögt i början att få igång det. Om du har en blogg får du jättegärna länka min! Ha det bra och hoppas vi ses på bloggen! Glöm inte att ge tips och råd hur jag kan förbättra och vad ni vill se och inte se. www.nouw.com/diabeteslivet

Annons:
_Fisken
2015-06-16 09:11
#1

Intressant att läsa för jag hade en "släng" av diabetes förut men det tycks ha gått tillbaks. Mäter mig regelbundet. Ligger på 5-8 beroende på maten. Efter vad du skriver måste du alltid vara "medveten" om vad du äter och vad du gör och ska göra?

Din font på sidan är säkert fin men på min skärm går det knappt att läsa.

ebba_zigge
2015-06-16 09:20
#2

Okej! Det har jag aldrig hört talas om. Jag måste hela tiden vara medveten om vad jag äter och gör. Får aldrig någon ledig dag även om man skulle vilja. Vad menar du med font? Är du på mobil, ipad eller dator? Tack för att du noterade, ska kolla upp det!

CorneliaAndersson
2015-06-16 09:54
#3

Härligt med en blogg!
Kul!
Den får vi läsa!

#2, jag tror att #1 menar det rosa i bloggen (ex. ''ett liv av enheter'') gillade den textraden! Så klok! :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

_Fisken
2015-06-16 10:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hej! Ja, jag förstår att det är ett ständigt underhåll av blodsockret. 

Fonten är textstilen. Skickar med en bild. Jag har testat och kalibrera om min  skärm med det hjälper inte. Använder också s.k Clear Type (tror jag det hette).

CorneliaAndersson
2015-06-16 11:37
#5

oj trodde det stod fronten, och förknippade dt med headern  ;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

_Fisken
2015-06-16 12:13
#6

Ok. Ne. 
Kollar bloggen nu på min hemdator. Nu är texten mer tydlig även om jag upplever den som "tunn". Troligtvis nåt vajs med min skärm/skärmkortet på jobbet.

Annons:
ebba_zigge
2015-06-16 17:07
#7

Okej! Skriver från mobil eller ipad, skulle försöka ändra saker på datorn förut men den va så seg. Får försöka imorgon igen. ☺️

Upp till toppen
Annons: