Annons:
Etiketterdiabetestyp-2
Läst 3132 ggr
gickan87
2016-02-29 20:27

Ont i benen

Jag är så orolig för min mamma.

Hon har under 42 års tid (hon är 63) levt med diabetes typ 2 haft ett ganska aktivt liv med promenad minst 2 ggr/dag.

Nu senaste åren så har hon börjat få värk i höft/lår/vader och fötter.

Hennes läkare menar att det hör till och att hon får leva med det,  smärtstillande vid behov är rådet.

Jag ser på henne att hon inte mår bra, att ta sig runt kvarteret med hunden är bara en plåga för henne och hon funderar på att sälja sin älskade vän.

Min fundering är, visst borde man kunna göra något åt hennes smärtor?
Något smärtstillande som hjälper längre än receptfritt?

Jag tycker inte att hennes läkare tar henne på allvar, men hon blir bra sur om jg försöker lägga mig i.

alla tips/råd mottages mycket tacksamt!

MVH Erika :)

Annons:
VildaVittra
2016-02-29 21:36
#1

Har hon bra skor på sig? Det kan ju annars vara en jättebra present till henne, utan att hon behöver veta att du lägger dig i.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Record
2016-02-29 21:49
#2

Verkar vara biverkningar av statiner, eller för mycket sötsaker..🤔

wissan
2016-03-18 13:38
#3

Kan din mamma ha utvecklat en annan sjukdom, artros, fibromyalgi te.x. det kan skapa en massa värk lite överallt. Jag har det så jag vet. Märkt att jag mår mycket bättre i min värk om jag undviker långa promenader, bara korta och i stället försöker simma när jag vill röra mig. 
Sedan har jag uteslutet mjöl i min mat, äter inte nån sorts mjöl av vete, råg, korn och havre. Det fungerar jättebra, tog ett litet tag att lägga om men det var inte besvärligt. Tog också bort s.k skräpmat och halvfabrikat, då jag fick för mig att alla tillsatser kunde vara till skada för mig. 
Så jag äter inte värktabletter utan vid extrema fall av någon värktopp och då bara till natten så jag kan sova. 
Innan åt  jag minst 4-8 Alvedon per dygn. 
hoppas det finns någon lösning till din mamma.

Allt har inte en mening om du inte ger det en……

Upp till toppen
Annons: