Annons:
Etiketterdiabetestyp-1
Läst 2227 ggr
[rore]
2016-03-11 11:47

Abbot sensor

Hej undrar om det är några som provat på denna fantastiska skapelse. Där man bara tar fram blodsockermätaren  och scannar av sensorn i stället för att sticka sig,för att mäta blodsockret?

Jag har ett problem och det är att jag inte kan ha den sittande på mer än ca 5-6 dar. ( på armarna) För att min hud får som vätskande brännblåsa under, som gör att den lossnar. Och sen oroar jag mig för bestående skador i huden också. För det tar tid för huden att läka.

Har provat med cavilon spray som är en skyddande hudbarriär. Men den håller inte i 14-dar. Utan jag får samma reaktion som när jag inte har något skydd alls.

Nu har jag flyttat ner den på låret och där har den har suttit i 9 dagar med cavilon spray på. *peppar peppar*

Tips mottages tacksamt.

Annons:
Walnewra
2016-05-01 18:57
#1

Hejseli svejs!! Jag använder denna fina skapelse…. Använder jag sensorn direkt mot hud får jag varande sår som är obehagliga till sjutton…bläääh 😕 Efter flera samtal med sköterskor/läkare, provade jag med tejpa huden innan jag sköt in sensorn…o det bästa skyddet får jag efter att ha lagt på 2 lager av hudvänlig tejp…5x5cm…..o sen en bit fix o mull som täcker tejpen….plus ett lager till med fix o mull täcker resten av tejparna…..å sen skjuter jag igenom sensorn……puuuh… Vad gör man inte för att kunna använda dessa sensorer?? ;) haha… Lycka till!

[rore]
2016-05-01 19:28
#2

Tack för svar! Kul att du lyckades få till det. Jag provade med duoderm platta. Fixomull..hudvänlig tape… men nä.. det vill sig inte. Blev tom tipsad om att använda nasonex spray på huden. Men icke sa nicke. Återvände till stick i fingret…. tills vidare. :)

Walnewra
2016-05-02 08:56
#3

Oj…ja jag är jätteglad att jag fick det till att funka överkomligt till slut…då sensorn är helt fantastisk…. Man blir ju snabbt beroende av att veta hur blodsockret legat bakåt i tiden 😜 Hoppas att dem kommer att framställa sensorn med ett snällare lim i framtiden så fler kan använda dom (å såna som jag inte behöver ha fyra lager tejp) ;)

[rore]
2016-05-02 11:42
#4

Jaa, vi får verkligen hoppas på det. Lycka till 🙂

Vixxen
2016-06-30 23:30
#5

Framför dessa problem till tillverkarna också!

[rore]
2016-07-01 08:32
#6

Redan gjort det så klart. :)

Annons:
Vixxen
2016-07-01 23:43
#7

🙂

Upp till toppen
Annons: