Annons:
Etiketterdiabetestyp-1
Läst 2177 ggr
[Annsofie28]1
2017-02-27 14:38

Diabetes i släkten

Hej i min släkt så har dom diabetes. Min farmor hade diabets och min pappa har diabetes och min mamma på gränsen till det. Jag har nyligen varit och lämnat prover för och se om jag kan ha det med. Men ni som har det vilka symtom märkte ni först. Jag själv kan ofta känna mig trött fast jag sovit ordentligt. Och jag dricker mycket läsk eller juice om jag blir törstig. Och kan frysa lätt. Jag vet inte om det är nåt som är ett symtom att man fryser. Så tänkte se vad ni har att säga ni som har det.

Annons:
Aleya
2017-02-27 15:10
#1

Vissa med diabetes märker att dom har det genom: Ökad törst (då pratar vi om törst om inte försvinner bara genom att dricka utan dom dricker mycket) Andedräkten luktar aceton och även urinen kan göra det. Vissa kan ibland bli förvirrade också. Och även irriterade. Men eftersom du har flera gånger skrivit om liknande symtom men aldrig verkar fått svar på vad det är av läkare fast du är där ofta så kanske det bara är som så att din kropp kanske är exempelvis kall i sig själv utan att det är nått fel alls. Så det kanske är tid att acceptera att det kanske inte är nått större fel på dig. Sen skulle jag sluta dricka läsk och juice. Dels för att det är inte så bra för kroppen men dessa två kan även ge problem med magen under en längre tid av att man konsumerar det. Som sura uppstötningar. Och sen fräter juice på tänderna nå så himmelskt då det är surt. Så tänk även på det och inte bara på diabetes.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Annsofie28]1
2017-02-27 15:17
#2

Nu dricker jag juice ofta lite på morgonen. Så ofta är jag inte hos läkaren som ni tror. Och senast jag var dit var på grund av mina händer. Och trött och fryser gör jag ofta. Sen som jag skrev finns diabetes i släkten. Och jag har dålig kosthållning har läkaren sagt.

Sindri
2017-02-27 15:26
#3

Om du är rädd för att få diabetes och vill undvika det så läs och lär på denna sida
http://kolhydrater.ifokus.se/articles/581c8d1a8e0e743cff00110b-lchf-kryssningen-2017?readstate=false

Och denna
http://www.kostdoktorn.se/halsa

Dina släktingar med diabetes kan också få ut mycket av att läsa där.

Att vara trött och frysa lätt kan tyda på störd funktion i sköldkörteln. Jag hade själv sådana besvär innan jag slutade med socker och andra snabba kolhydrater.

Du skriver faktiskt "Och jag dricker mycket läsk eller juice om jag blir törstig." Det är helt vansinnigt om du har ökad risk att få diabetes och om du har underfunktion i sköldkörteln.

Socker kan verka uppiggande en kort stund, men leder i längden till ökad trötthet och näringsbrist eftersom du äter det istället för näring som kroppen behöver.

[Annsofie28]1
2017-02-27 15:33
#4

Juice dricker jag på morgonen och läsk ofta på helgen. Ibland händer att jag har kvar efter helgen både godis och läsk. Äter vitamin tillskott. Min farmor har dött tyvärr och min pappa har det redan och min mamma på gränsen. Jag ska se vad proverna visar.

Aleya
2017-02-27 15:47
#5

#2 fast du skriver konstant om dina problem. Du springer t o m oftare än mig som är sjuk kroniskt. Men fortfarande så är det inte bra att dricka juice. Och du har ju skrivit i en annan tråd att du är beroende av godis och ska byta till nötter. Så jag börjar fundera om det inte är nått denna gången heller att du kanske är lagd mer åt det oroliga hållet och kanske istället för att fundera över vad saker som är fel med dig istället kanske du ska lägga tid på annat. Men det är bara vänta på proverna och sluta med att dricka läsk och juice. Det är inget kroppen behöver för att fungera.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Annsofie28]1
2017-02-27 15:53
#6

Döm inte folk bara för man kollat upp saker. Ofta skriver jag och frågar läkaren. Jag besöker inte läkaren jämt. Sen tycket jag ni dömer folk lätt. Bara för man lägger ut nåt. Det med händerna hade med att jag jobbar mycket med dom. Min fot har med muskler och senor att göra. Öronen är exem. Nåt mer ni vill veta så tar jag upp det. Det med förkylning att jag hade ont har gått över. Nu har ni fått svar på lite av mina saker.

Annons:
Aleya
2017-02-27 16:27
#7

#6 och som jag har skrivit tidigare så ring istället 1177 och fråga om du är orolig. Istället för att lägga upp en ny hälsofråga varje vecka. Det är snarare som att du vill att folk på internet ska veta exakt vad du lider av. Men kom ihåg att det är nog mer farligt att fråga på nätet än att ringa 1177 där det sitter folk som faktiskt KAN nått om sjukdomar. Så återkommer du (vilket du verkar göra efter någon vecka) så ta hellre och ring dom istället eller läs på deras sida gällande dina funderingar gällande symtom och sjukdomar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Record
2017-03-29 22:51
#8

Ett tydligt bevis på att något är fel orsakat av din söta kost är att.

Kroppen försöker bli av med sockret i ditt blod, genom att öka pulsen för att återställa till normalläge. Detta kyler ner kroppen så du fryser.

Så se till att du fixar detta först, om du förstår. 😟

Upp till toppen
Annons: