Annons:
Etiketterdiabetestyp-2
Läst 2672 ggr
Axl
2017-07-11 04:27

Diabetes

Jag har haft diabetes i ca 20 år utan att veta om det. Vad betyder det ?

Annons:
Axl
2017-07-11 04:29
#1

Jag igen. Jag ligger alltid mellan 12,2 och 15,6 . Ibland över 21,0 . ? ?

Maria
2017-07-11 08:42
#2

Vad säger din läkare?

Hur vet du att du haft diabetes så länge? Menar du att man inte reagerat på provsvar tidigare?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Axl
2017-07-11 18:57
#3

Hej Maria. Var på en firmafest över 20 år sedan. Alla gubbarna testade sig. Chefen var diabetiker . Jag hade då 17,2 . Inget sa något. Och jag fattade inte innebörden. Ja du, läkarna säger ingenting. Jag har ingen . Dom jag träffat antyder att jag lever på övertid. Du skulle inte tro mig om jag berättade . Äter medicin som inte hjälper. Och sen 2 månader har jag blod i urinen. Har åkt ambulans 2 ggr till akuten. Där gör dom inget. Fick dropp en gång och blev hemskickad efter en timme. Jag frågade om någon kunde hjälpa mig att skriva ner 7-12 produkter jag kan äta. Då äter jag bara det resten av min övertid. Men , nej ,det var det ingen som ville, kunde,orkade,hade lust att göra. Och jag klarar inte att fixa det själv. Så här så en läkare , ett exempel, Du får äta kladdigt ris. Men du kan äta en handfull. Massor med produkter, . Samma svar. Jag förstår inte. Tack Maria för att du var vänlig och tog dig tid. Mvh Axl

Axl
2017-07-11 19:01
#4

Ursäkta mig . Det ska vara ,Du får inte äta kladdigt ris. Men du kan äta en handfull. Ursäkta . Men jag är dålig på att skriva och orden ändras på Androidmobil en ibland . Tack

Maria
2017-07-11 19:05
#5

Här du andra sjukdomar eftersom du äter medicin?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Axl
2017-07-11 21:25
#6

Nej . Jjjag äter diabetes medicin menar jag

Annons:
Maria
2017-07-11 21:34
#7

Vad menar du med att du lever på övertid?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

fluffis
2017-07-12 09:06
#8

Om du vill ha information så kan du börja med att läsa på diabetesförbundets sida. https://www.diabetes.se/diabetes/lar-om-diabetes/

ankanpankan
2017-07-15 20:00
#9

Har du pratat med din läkare om din diabetes och fått medicin av hen? Annars är ett tips att läsa på om de följdkomplikationer som diabetiker kan drabbas av.  Det är bra att känna till dessa om du skulle få symptom på dem.☝️ Annars låter det som att du har ditt blodsocker under kontroll i och med att du äter medicin?

StoppaHAARP
2017-09-18 15:39
#10

Hej!

Rekommenderar att dricka gurkmeja varje morgon på tom mage och till kvällen.

Dagligt intag av gurkmeja stimulerar kroppen till att generera nya betaceller.

Kanel är också väldigt bra till att balansera blodsockret.
CBD olja hjälper till att sänka blodsockerhalter, samt stärker hela kroppens funktion och immunförsvar.

Allt ska vara ekologiskt!

Vänliga hälsningar

A

Jonsson Sweden
2017-09-25 16:59
#11

Jag kan rekommendera att läsa på hos Kostdoktorn https://www.dietdoctor.com/se/diabetes och även på sidan https://smartadiabetiker.se/diabetes/. Hoppas du får hjälp av läkare och diabetessköterska snart.

Upp till toppen
Annons: