Annons:
Etiketterdiabetestyp-2
Läst 1637 ggr
BMIDaniel
2018-01-04 14:55

Råka få in blod i blodsockermätaren :(

Är så vansinnigt ledsen nu. Den grejen man sätter i blodprovsmätaren råkade jag bloda ner innan jag tryckte in den och är nu orolig att pajat blodprovsmätaren :( På skärmen visar mätaren helt normalt, inga konstigheter. Men tänk om mätaren är paj för det kom blod i den :(

Annons:
Record
2018-01-04 15:09
#1

Gör först i ordning mätaren med en sticka insatt, därefter kan du sticka dig i fingern och fånga upp en bloddroppe på mätstickans topp.

Sedan kan du ta bort den använda stickan. Det har nog inte hänt något med din mätare.

BMIDaniel
2018-01-04 15:24
#2

Tack :) Har beställt en ny mätare nu ändå :)

adress
2018-01-05 05:17
#3

I framtiden sätt stickan i mätaren INNAN du skjuter hål i fingret. Då slipper du åtminstone det problemet.😇💉

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

BMIDaniel
2018-01-06 01:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Vansinnigt besviken igen. Får hem nya mätaren idag och sen kommer det upp följande bild i en - två sekunder (som man ska kolla på noggrant, så att den verkligen fungerar). Får ta upp mobilen snabbt för att hinna ta kort, och efter ett par försök lyckas jag med att hinna få ett kort :(

BMIDaniel
2018-01-06 02:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

…för övrigt fungerade den perfekt. Den räknade ner som vanligt och visade sedan så här (nej jag är inte diabetiker. Bara hypkondriker)

BMIDaniel
2018-01-06 02:21
#6

Denna mätare har jag inte pajat själv i alla fall. Gjorde allt enligt konsten alla regler. Ska in i morgon och ta sockerprov på vårdcentralen

Annons:
BMIDaniel
2018-01-06 22:23
#7

tack alla. Mätaren fungerar :) loggar ut nu pga att min fåniga hypokondri bara är för mycket ;-) Har inte diabetes. Har bara sån vansinnig hypokondri pga att jag varit tjock tidigare (är nu smal) och då fick jag sån vansinnig ångest för diabetes.

Upp till toppen
Annons: