Annons:
Etiketterdiabetestyp-2
Läst 730 ggr
starhawk
11/29/19, 8:42 AM

Alternativ till promenad?

Min diabetesläkare vill att jag tar en promenad alldeles före jag går och lägger mig. Han gillar inte mitt fastesocker som han tycker är för högt och menar att det skulle hjälpa. Nu är det så att jag inte är någon vän av kvällspromenader och undrar om någon kan föreslå någon inomhusaktivitet som motsvarar promenaden.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
Sindri
11/29/19, 9:36 AM
#1

Styrketräning bränner väl kolhydrater? Testa lite hantlar, och det finns tyngder man kan spänna runt vristerna som du kan göra "benspark" med.

Maria
11/29/19, 10:48 AM
#2

Motionscykel?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Caeli
12/8/19, 11:38 AM
#3

Dansa loss framför spegeln till lite bra musik. Det tycker jag är perfekt hemma- motion som även motverkar att man stelnar till i lederna.

starhawk
12/8/19, 1:40 PM
#4

#2: Bra förslag men dom tar dessvärre en hel del plats. Också är dom ju oftast försedda med en sadel! Det är inte bara Armstrong som fått operera den regionen, cyklister är överrepresenterade när det gäller problem i den regionen. Jag tar gärna en cykeltur till sommaren för min cykel har ingen sadel och har inte ett hjul för lite heller. Men till vinterhalvåret ger man sig inte gärna ut i kylan och modden.

#3: Framför spegeln?! Det är illa nog att man har en IBS-mage man vill ju definitivt inte påminnas av det på det sättet. Om jag hade någon att dansa med hade det varit skillnad men då utan spegel, men jag är inte särskilt intresserad av dans.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Maria
12/8/19, 1:45 PM
#5

#4 Jag gissar att det är flåset du behöver få upp en stund och visst finns det massa apparater men som du säger så tar de plats.

Kan du inte få ett bra program av någon fysioterapeut som du kan göra med användning av din egen kropp så att säga. Inte för att träna muskler utan för att "promenera kroppen" en stund.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

starhawk
12/8/19, 1:48 PM
#6

Jo, det var ju just såna tips jag hoppades få i den här tråden.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Annons:
Maria
12/8/19, 3:33 PM
#7

#6 Haha så var det ju😁

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gronstedt
1/29/20, 4:22 PM
#8

TS, har du en trappa så kan du använda den i stället för trappmaskin. Och bor du i ett plan kan du packa en lagom stor kartong knökfull med papper, alternativt ta en bunt papper och linda silvertejp hårt om, och använda detta i stället för trappsteg. Att kliva upp och ned i rask takt en stund sätter fart på både flås och blodcirkulation 😃. Med en låda eller pappersbunt kan du dessutom kliva av och på både framåt och bakåt och i sidled för att använda olika muskler. Kan med fördel göras framför TV:n eller med en bok i handen (eller i öronen).

Upp till toppen
Annons: