Diabetes typ 2

Alternativ till promenad?

2019-11-29 08:42 #0 av: starhawk

Min diabetesläkare vill att jag tar en promenad alldeles före jag går och lägger mig. Han gillar inte mitt fastesocker som han tycker är för högt och menar att det skulle hjälpa. Nu är det så att jag inte är någon vän av kvällspromenader och undrar om någon kan föreslå någon inomhusaktivitet som motsvarar promenaden.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Anmäl
2019-11-29 09:36 #1 av: Sindri

Styrketräning bränner väl kolhydrater? Testa lite hantlar, och det finns tyngder man kan spänna runt vristerna som du kan göra "benspark" med.

Anmäl
2019-11-29 10:48 #2 av: Maria

Motionscykel?

/Maria

Anmäl
2019-12-08 11:38 #3 av: Caeli

Dansa loss framför spegeln till lite bra musik. Det tycker jag är perfekt hemma- motion som även motverkar att man stelnar till i lederna.

10% av livet är underbart, 10% är svårt, 80% är vad du själv gör det till.
Anmäl
2019-12-08 13:40 #4 av: starhawk

#2: Bra förslag men dom tar dessvärre en hel del plats. Också är dom ju oftast försedda med en sadel! Det är inte bara Armstrong som fått operera den regionen, cyklister är överrepresenterade när det gäller problem i den regionen. Jag tar gärna en cykeltur till sommaren för min cykel har ingen sadel och har inte ett hjul för lite heller. Men till vinterhalvåret ger man sig inte gärna ut i kylan och modden.

#3: Framför spegeln?! Det är illa nog att man har en IBS-mage man vill ju definitivt inte påminnas av det på det sättet. Om jag hade någon att dansa med hade det varit skillnad men då utan spegel, men jag är inte särskilt intresserad av dans. 

Anmäl
2019-12-08 13:45 #5 av: Maria

#4 Jag gissar att det är flåset du behöver få upp en stund och visst finns det massa apparater men som du säger så tar de plats.

Kan du inte få ett bra program av någon fysioterapeut som du kan göra med användning av din egen kropp så att säga. Inte för att träna muskler utan för att "promenera kroppen" en stund.

/Maria

Anmäl
2019-12-08 13:48 #6 av: starhawk

Jo, det var ju just såna tips jag hoppades få i den här tråden.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.