Annons:
Etiketterdiabetestyp-1
Läst 3277 ggr
Anterrabae
2014-03-24 10:27

Spyr

Jag är typ etta, med insulinpump. Så är det klargjort. Igår började jag må illa, men kräktes eg inte förrän vid 18, en timma efter det att vi kom in från en ganska lång promenad. Mellan 18 och 00 spydde jag tre gånger. Kan inte äta eller dricka nämnvärt.. spyr efter vatten också. Hade känning igår kväll, och vaknade på 3,7. Vaknade drack lite vatten och kräktes upp det. Eftersom jag inte ätit sen igår vid lunch så kommer det inte upp något mer än det vatten jag ev dricker, saltsyra och galla, men magen krampar. (då åt jag två flatbröd med smör och ost, drack kaffe på mjölk till, det lindrade illamåendet lite, innan jag gick ut) Då kände jag mig pigg för övrigt. Är det sjukhusläge på detta? Har alltid så svårt att avgöra.. :/ Äter för övrigt både presnisolon och levaxin samt blodtrycksmedicin.. Har inte fått ner detta idag heller..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
mogfarm
2014-03-24 12:07
#1

Jag skulle ha sänkt basaldosen några timmar i taget och testat blodsockret ofta. Jag har själv aldrig åkt in till sjukhuset för liknande grejer. Men ursäkta att jag frågar, jag vet ju att du har nedsatt syn. Ser du så att du kan sänka basaldosen själv? Det är inga stora och tydliga siffror på min pump i alla fall. Hoppas du kan det. Hur ligger blodsockret nu?

Anterrabae
2014-03-24 15:16
#2

Jag fick en känning vid 11 och eftersom jag bara fick i mig 1 dextrosol stängde jag vasslen helt i 4 h och la mig och sov. :P den har just gått igång och jag ligger på 11,8. Kollar om sockret. Om en timma och ser vad basalen gjort med bs tills dess. Jo, med bra lasglasögon ser jag att hantera pumpen. Har bra kontraster på displayen och "rätt" färger, tack för omtanken. Kan tempaänka hela basaldosen 10%-vis ner till -100% i upp till 24h.. Använder den ofta :) Har inte kräkts mer än, och fått i mig 1,5-2 dl vatten hittills :) jag ser det som en förbättring. :) men jag har på känn att det inte är över.. Tack för feedback! Man tänker inte så klart när man är kass

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

mogfarm
2014-03-24 16:14
#3

Vad bra. Jag använder också ofta den funktionen att sänka basalen. Det är verkligen bra. Det är rätt kass färg på min pump, grå bakgrund och svarta siffror. Det låter som ditt blodsocker är på väg att ordna upp sig. Krya på dig!

Anterrabae
2014-03-24 16:48
#4

Tack! Jo har svart display med vita och gula bokstäver och blå detaljer. Tror det finns rätt och grönt också. :) den är riktigt tydlig. Och i vanligorsning är jag lite hög på eftermiddagen, 14 så jag tog lite extra. Brukar vara så när jag haft förmiddagskänning.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Karin20
2014-03-28 06:37
#5

Men oj vad jobbigt det låter, hoppas på bättring.

//Karin

Anterrabae
2014-03-28 08:56
#6

Det är bättre. Kräks inte, men mår illa och har ont i skallen. Spysjukan var neurologisk.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Upp till toppen
Annons: