Varning för flip-flops i sommarvärmen.
Nu varnar läkarna för flip-flops för personer som har diabetes.
Anledningen är att fötterna kan svullna i sommarvärmen och göra så skavsår, blåsor och annat kan drabba våra fötter och inte alltid vi känner det om vi har nedsatt känsel i fötterna.
Själv har jag aldrig kunnat ha flip-flops, har smalt mellan tårna och det skaver direkt så fort jag testat.
Använder ni flip-flops?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Aldrig använt.
Använde som barn men inte nu längre. Tycker de är obekväma.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Nej, tycker det är obekvämt.
Men jag tänker att varningen nog är bra att tänka på oavsett vilka skor man har, svullna fötter och skavsår kan ju hända ändå. Jag har känsla i mina fötter men har ändå för vana att kolla och känna igenom fötterna på kvällen. Då vet jag att jag upptäcker eventuella sår tidigt.
//Jessie
Jag förståe inte riktigt varför just flipflops skulle orsaka att fötterna svullnar i sommarvärmen? Använder iof sig nästan bara flipflops och foppasandaler på badstranden så det blir inte några längre sträckor i dessa. Använder nästan enbart riktiga sandaler. Har för övrigt inte diabetes.
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
Tunn skör hud mellan tårna. Ett ställe som det dessutom väldigt lätt glider in sand eller annat skit som osynligt skaver…
Nej, jag använder inte flippflopp och har aldrig gjort som vuxen.
Sommarvärme och svullna fötter och skor har med åren blivit svårt att faktiskt hitta rätt.
🌸🌼🌸
Livets alla steg
Är mina att ta
🌼🌸🌼