Annons:
Etiketterblodsockerdrömmar
Läst 142 ggr
Pyttelite
12/19/21, 10:45 AM

Drömmar och varierande blodsockernivåer

Har ni haft problem med livliga drömmar både mardrömmar och intressanta drömmar i kombination med blodsockernivåer.

Om jag inte tar min medicin får jag ofta fantastiska drömmar och läste att det kan bero på blodsockret.

Hur är det för er?

Har ni haft liknande både före och efter upptäckten av diabetes?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


  • Redigerat 12/19/21, 10:51 AM av Pyttelite
Annons:
Scorpio97
12/19/21, 11:19 AM
#1

Jag sover oroligt och får dålig sömn om jag har högt blodsocker. Men jag har aldrig fått några särskilda drömmar av det såvitt jag minns. Jag brukar dock sällan minnas mina drömmar så helt säker kan jag inte vara.
Blir det liknande feberdrömmar typ?


//Jessie

Pyttelite
12/19/21, 12:13 PM
#2

#1: Jag har feber mycket sällan så det är svårt att veta men drömmarna brukar vara spännande och otroliga.

Det händer mycket och jag kommer ihåg dom ett tag efter.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Scorpio97
12/19/21, 12:21 PM
#3

#2 Jag har också feber väldigt sällan, men minns ändå att jag har haft konstiga drömmar dom få gånger det har hänt. Jag minns inte drömmarna i sig men jag minns känslan dom gav. Drömmar måste ju inte vara särskilt verklighetstrogna annars heller men när jag haft feber har drömmarna haft en djupare känsla av overklighet samtidigt som det inte känts som en dröm. Jag kan nog inte beskriva det bättre än så. Mardrömmar har också varit mycket mer obehagliga och läskiga än vanligt.

Låter som intressanta drömmar åtminstone :)


//Jessie

Pyttelite
12/19/21, 12:29 PM
#4

#3: Ja drömmarna är uppiggande men troligen ett tecken på annat och då tänker jag inte på drömtydning är bäst att tillägga. 😀


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Tarotstollan
12/20/21, 12:41 AM
#5

Inte vad jag kan komma ihåg och mitt socker är ju ganska så högt för det mesta när jag skall sova.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
4/2/22, 2:05 AM
#6

Får nog ta tillbaka det jag skrev innan. Märkte nu under de senaste veckorna då sockret legat högt när jag lagt mig, så har jag haft mycket konstiga drömmar.
Bl.a. firat jul mitt i högsommaren med folk som jag inte känner och de blev förbannade för jag inte köpt julklappar till dem, jagat katter som inte ville gå i koppel inne i djungeln, att jag skulle uppträda på en scen och samtidigt var den någon man som gapade och ropade om att vi skulle gifta oss…..🤪🤪🤪

Jag måste få ner mitt socker!🤣😲

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: