Annons:
Etikettövrigt
Läst 71 ggr
Tarotstollan
2021-05-14 00:07

Regelbundna tider?

Hur noga är ni med regelbundna tider för allt som ni skall göra med insulin, vakna, äta, gå lägga er mm?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Scorpio97
2021-05-14 00:21
#1

Inte alls. Vilken tid jag vaknar och går och lägger mig beror på mitt schema. Ibland har jag en föreläsning/seminarium eller annat schemalagt tidigt på morgonen, och då kliver jag upp lagom till det och försöker lägga mig så jag får åtminstone 6-8 timmars sömn. Om jag är ledig eller har egna studier kliver jag oftast upp vid 10-12 och lägger mig också senare.
Jag äter oftast bara middag, och det kan bli så tidigt som fyra eller så sent som tio på kvällen. Någon gång ibland äter jag bara lunch istället, eller både lunch och middag.
Jag tar inte insulin.

Ett tag efter diagnosen försökte jag hålla striktare rutiner, och efter möte med dietisten testade jag att äta oftare och på mer exakta tider. Men jag trivs inte alls med det och jag såg ingen positiv effekt på blodsockret, så jag återgick till samma rutiner som innan diagnosen. Däremot försöker jag överlag att inte äta för sent på kvällen, eftersom jag inte tror det är optimalt/bra egentligen.


//Jessie

Tarotstollan
2021-05-14 00:39
#2

Ja, det är det som inte funkar för mig heller, varken tider eller matportioner.
Så nu har jag fått en tid på samtalsmottagningen, så får jag se om det kan hjälpa mig med hanteringen av allt det här.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Scorpio97
2021-05-14 00:57
#3

Hoppas ni kan hitta något som fungerar bra för dig :)

Min läkare var inte alltför positiv till mina rutiner när jag träffade henne på återbesöket, men tyckte samtidigt att så länge mina värden är bra finns ingen anledning att ändra något bara för sakens skull.


//Jessie

flocken
2021-05-14 06:35
#4

Jag är en väldigt rutin människa.
Kan ändras något på helgen men är inte mkt.
Även hunden har strikta tider på mat pga hans medicin.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Upp till toppen
Annons: