Stabiliserat blodsocker.
Vad betyder egentligen stabiliserat blodsocker?
Hur lång tid tar det att få det?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#0: I vilket sammanhang har du hört det uttrycket?
Vet inte om man någonsin får det? I så fall säkert väldigt individuellt precis som allting annat med diabetes… 😐
Har både läst och hört det från diabetessköterskan. Hon sa något om att få ned det till 8 när jag träffade henne första gången.
Har glömt av det men läste nyligen om det och kom ihåg det då.
Jag tänker att det är en bedömningsfråga, och att det är individuellt både vad det betyder och i vilken grad det är rimligt att försöka uppnå. Jag har en tanke om vad det betyder för mig men det säger ju inget alls om vad det betyder för någon annan.
Men jag tror det är bra att diskutera med sin diabetessköterska vilka målvärden man ska ha, utifrån sin egna situation.
//Jessie
Ja, det hade varit bra om jag hade kunnat prata med henne om olika saker men som det är nu så kan jag bara skriva upp mina frågor och tankar och hoppas att vi hinner prata om något av dem nästa år jag får träffa henne.
Du kan skriva via 1177 och ställa dina frågor om du vill och om det inte är bråttom att få svar. Jag svarar gärna i den mån jag kan. Har inte själv diabetes men mitt barn har det och vi har levt med det i över ett år nu