Annons:
Etiketterdiabetestyp-2
Läst 2159 ggr
Isatis
2009-09-24 16:22

Diabetes?

De senaste två åren har jag haft svår klåda i underlivet, mår illa och kallsvettas ca 15 - 20 minuter efter matintag, dimsyn med blixtar, (misstanke om näthinneavlossning - men ej.) trött, huvudvärk och påverkad sömn p g av många toalettbesök under natten. Ofta törstig men det kanske beror på kosten? Vad tror ni som kan det här om diabetes.
Eftersom jag är reumatiker så bryr man sig inte om något annat vid läkarbesök. Har mycket svårt att gå ner i vikt trots LCHF i flera år.

Annons:
Karin20
2009-09-24 21:57
#1

Jag tycker att du ska kräva att få ditt blodsockervärde testat, Du är i din fulla rätt.

//Karin

[ngupa]
2009-09-25 08:42
#2

#0 Hej och välkommen hit! Glad

Du skriver att du äter/ätit LCHF i flera år. Hur länge då och hur strikt?

En sak som jag tänker på angående dina symtom som mycket väl kan tyda på kommer av candida svampen och då menar jag överväxt av den.
Den bör ju då svältas ut av LCHF kosten och i början kanske under första året eller så ge anfall av förvärrade problem och ofta gå i skov. Än sålänge vet vi inte hur lång tid det kan ta att svälta den bov…

Isatis
2009-09-25 16:31
#3

Den 15/12 är det 4 år med LCHF. Strikt kosthållning, gick upp drygt 13 kg de första 2 åren. Har gått ner 1,9 kg i år. Glad för det lilla.

[ngupa]
2009-09-26 08:52
#4

jag tycker det vore mystiskt om det är diabetes om du äter strikt LCHF och i så många år, vad gälelr candidan Om det nu är den så är det ju svårt att säga att det tar tid att svälta ut den.

Mejerierna, allt utom smör sägs ju vara mat för svampen också…

Jag fårstår att det måste vara svårt men testa dig precis som Karin säger och se.

GAKA
2009-09-26 14:38
#5

Jag tycker att dina symptom gör att man kan misstänka diabetes, så det är nog bäst att gå går till vårdcentralen o tar ett blodprov. Pronto!

Upp till toppen
Annons: