Annons:
Etikettövrigt
Läst 3805 ggr
Maja
2009-09-25 00:18

Vid blodsockerfall

Vad äter du vid blodsockerfall? Är det alltid lite druvsocker, eller äter du någonting annat?

Annons:
Maja
2009-09-25 00:19
#1

För mig beror det på var och när.

Är jag hemma så blir det en smörgås och en frukt, är jag ute någonstans (springer, rider, cyklar med mera) så är det alltid druvsocker som gäller.

vildarosen
2009-09-25 09:43
#2

Hemma eller på jobbet så blir det en smörgås o lite mjölk men är jag ute  på nåt så är det druvsocker fast jag ej kan me smaken av det…men det är en bra räddning!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

Idean
2009-10-06 23:37
#3

Hemma är det bra med de goa rökade köttet med bredfett rand

På jobbet babybell å kaffe kort svar men jag vill inte druvsocker för det dyker nivåerna fort igen.  jag e typ2

Äter LCHF å stoppar jag i mig socker får jag bara ont i huvudet så ….

Är det brott om tar jag grädde eller cream faiche

Efter träning är det guld att ha med en skvätt grädde för att börja återhämtningen efter ett pass (som sport dryck). Gärna lite nötter å/eller mandel

låga påslag för evigt

sockerfria
2009-10-07 11:58
#4

#3

Tack för tipset. Jag äter också LCHF och har ingen riktig plan för hur jag gör vid känningar.

men nu…

Låga påslag för evigt tycker jag är ett bra motto. Ska ta det till mig och börja använda det i massor.

/ Tack

Buslinda
2009-10-07 21:54
#5

Jag är så fruktansvärt less på druvsocker, vill inte se ett paket längre. Nu när jag har börjat med LCHF så dricker jag endast mjölk när jag har lågt blodsocker och det fungerar bättre än vad jag trodde att det skulle göra.

LenaKa
2009-10-07 23:20
#6

Jag är sällan låg sedan jag började med LCHF. Jag kan ligga på 5-7 en hel eftermiddag trots jobb eller motion… men om jag får känning så blir det druvsocker om jag är ute på någonting, hemma blir det frukt, filmjölk eller/och smörgås.

Men jag har alltid druvsockerpaket i väskan, fickan och bredvid sängen.

Annons:
Karin20
2009-10-10 02:50
#7

Har inte varit låg sedan jag fick sluta med mina mediciner. Tror att det är mycket enklare då.

För er med insulin måste det vara svårt

//Karin

Upp till toppen
Annons: