Annons:
Etikettforskning
Läst 3265 ggr
Maja
1/14/10, 1:43 AM

Testperson?

Om läkare skulle forska fram någonting som skulle kunna bota diabetes - skulle du då kunna tänka dig att ställa upp som försöksperson för att se om det verkligen är ett botemedel som fungerar?

Motivera!

Annons:
Maja
1/14/10, 1:45 AM
#1

Jag skulle nog inte vilja vara försöksperson av anledningen att jag har så många sjukdomar redan som jag inte skulle våga riskera att de blev sämre om jag skulle testa en ny medicin/behandling. Om det dock skulle visa sig att det är någonting som fungerar utan problem så skulle jag nog överväga att testa det senare.

ArneVajsing
1/14/10, 11:24 AM
#2

#1 Juve: "…Om det dock skulle visa sig att det är någonting som fungerar utan problem så skulle jag nog överväga att testa det senare."

Då är det inget test. Testet är ju redan gjort. Du riskerar inget.

sussie
1/14/10, 11:42 AM
#3

Som försöksperson får man alltid läsa vad studien innebär och eventuella risker man har alltid rätt att avbryta när som helst utan att ange orsak. därför har jag angivit att jag vill överväga innan jag är med

Maja
1/14/10, 1:54 PM
#4

#2 - Taskigt ordval kanske, men jag menar givetvis som du säger. :)

Ascot
1/14/10, 5:49 PM
#5

Jag har haft diabetes i 45 år och är nu så himla trött på den.

Karin20
1/14/10, 7:15 PM
#6

Jag har varit med i SMIDIG-projektet under två omgångar. Det handlar om Stavgång Mot Insulinresistens och Diabetes I Gustavsberg.

Man mätte bs och en massa andra saker före och efter en period om stavgång eller icke-stavgång under fyra månader. Jag tyckte inte man fick något speciellt resultat, men vi ska ha en till genomgång i februari.

Jag har också anmält mig till en mattest på Karolinska.

Kan jag göra något där jag med mina mätvärden och diabetes, så gör  jag det

//Karin

Annons:
ArneVajsing
1/15/10, 11:48 PM
#7

#6 Du måste skaffa dig aerodynamiskt utformade stavar, med Tecnodrome Factor Z7.

Karin20
1/16/10, 12:03 PM
#8

#7 Varför då?

Nu går jag på SATS tre dagar i veckan. Det är mycket roligare än att gå stavgång.

Men det här med att göra tester, jag tycker att det skulle vara svårt, men modigt, att göra något som man inte vet något om. T ex testa en ny medicin som ännu inte är utprovad.

Och jag är glad över att man testar på djur först.

//Karin

Sheena
1/16/10, 7:45 PM
#9

Skulle definitivt ställa upp på rätt mkt expriment, sålänge de verkar någorlunda rimliga iaf.

Upp till toppen
Annons: