Läkarkontroll
Fick lite resultat från min senaste läkarkontroll
HbA1C 5,5 (inte glad!)
Kolesterol 4 (totalkolesterol, jätteglad!)
Hon frågade mig om jag åt statiner, hon har inte skrivit ut några till mig, men andra kan väl! Men jag äter inte statiner, jag äter inte Becel eller andra skokrämer. Jag äter LCHF, men riktigt så secifikt sade jag inte.
Då svarade hon att detta är ju ett helt fantastiskt kolesterolvärde helt utan mediciner, ovanligt bra, det är nog inte helt fel med fetter alls.
//Karin
Hej! Vet du vad ett totalkolestorol ska ligga på? Mitt värde som mättes för ett par veckor sedan var enligt min diabetessköterska på tok för högt. LDL låg på 4,4. Det var det enda hon kunde säga när jag frågade efter de olika värdena.
Jag ska ta om provet i morgon. Har frågat om de har apokvot prov men inte fått nått svar. Enligt Andreas Eenfelt är under 5 ett bra och normalt värde.
Jag tycker det är jobbigt att motivera mitt sätt att leva. Min sköterska vill inte se ördelarna med LCHF utan säger att det är farligt. Soprit
Min läkare säger att LCHF är LIVSFARLIGT. Ja ja, säger jag o går hem o fortsätter med LCHF!!!
LDL skall ligga mellan 1.2-4.3 enligt de referenser jag fick på mina senaste prover iaf. Sen är det väl så att olika läkare har olika uppfattning om det där oxå.