Annons:
Etiketterdiabetestyp-2
Läst 2955 ggr
ninni-s
10/24/10, 4:28 PM

jag förstår inte

Jag har nyligen fått veta att jag har typ 2 och har sen jag fick min mätare för ca 1 v sen varit sjuk är fortfarande inte bra.

Men iaf imorse när jag vakna upp så hade jag Bs på 6,7 vilket var jätte bra för att vara mej. Men sen 2 timmar efter frukost som bestod av bacon ägg och lite purjolök så har jag nu 8,8 i bs hur är det möjligt?

Iof så har jag ju farit runt lite och städat men hade nog suttit i minst 30 min innan jag tog och mätte.

Jag blir inte klok på detta???

Annons:
Karin20
10/24/10, 4:58 PM
#1

TTT = things take time!

Du har fått en sjukdomsdiagnos som din kropp har anpassat sig till under flera år. Och det vänder inte på en vecka genom att äta på ett annat sätt,

Men håll ut, för min det tog det nästan ett halvår med LCHF innan jag fick slippa medicinen och därefter har det fungerat, för andra kan det ta kortare tid eller längre tid.

Hade du ätit en frukost med mer kolhydrater i, t ex marmelad, flingor och socker, hade ditt värde varit kanske det dubbla.

//Karin

Cowboy
11/5/10, 12:39 PM
#2

Vad är det du inte förstår?

Höjningen av blodsockret var väl inte så hög, med en annan frukost hade du säkert haft betydligt högre värde.

Jag antar att du inte tar tabletter eller insulin så sockret sjunker ju inte av att du äter.

RuiXue
11/6/10, 1:54 AM
#3

När man är sjuk kan blodsockret gå upp av det också.

Jennie


Upp till toppen
Annons: