Annons:
Etikettkost
Läst 3545 ggr
iiichigo
12/6/10, 11:24 PM

LHCF?

Hejsan!

Jag hittade precis hit! Hänger mestadels på katter.ifokus.

Är 21 år, har levt med diabetes sedan januari 1994.

Har någon gång ramlat över begreppet LHCF, undrar hur det funkar med typ 1 och ville väl egentligen veta det mesta.

Någon som vill dela med sig? :)

Hälsningar Astrid :)

Annons:
iiichigo
12/6/10, 11:31 PM
#1

Såg att det heter LCHF xD

Hälsningar Astrid :)

Zepp
12/6/10, 11:56 PM
#2

LCHF för nybörjare

http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf

Diabetes - ät dig till normalt blodsocker

http://www.kostdoktorn.se/diabetes

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

iiichigo
12/6/10, 11:57 PM
#3

Tack! Ska absolut starta med detta :D

Hälsningar Astrid :)

[linnzy]
12/15/10, 2:51 AM
#4

Jag har haft diabetes i ca +10 år. är 26 år och har varit lchf:are sen i mars. Det funkar jättebra MEN gå igenom insulindoser och liknande med din läkare!

Jag har tur, min läkare är själv intresserad av lchf!

Och du…iiichigo….du verkar vara en sån där "japan-nörd" precis som jag ^^ iaf att döma av ditt användarnamn…

iiichigo
12/15/10, 10:35 AM
#5

#4 Ska till min läkare i januari, så det passar ju perfekt :D

Hihi, japannörd är jag nog inte, tyvärr :( Jag hade gärna lagt mycket kraft på sådant, men jag har inte tid -.- Allt är plugg just nu.

Men förr läste jag mycket manga och kollade mycket anime :) Så när jag väl har tid ska jag ta upp det intresset igen :D Och ska defenitivt ha besökt Japan innan jag dör ;)

Hälsningar Astrid :)

[linnzy]
12/16/10, 11:53 PM
#6

Ahaa..okej…XD

Iaf. lycka till med din lchf…

Jag har tydligen slarvat alldeles för mycket…mitt redan höga HbA1c hade gått upp ännu mer :(

Annons:
iiichigo
12/17/10, 12:18 PM
#7

Isch :( Hur är högt för dig?

Hälsningar Astrid :)

[linnzy]
12/20/10, 1:10 AM
#8

just nu…8.1 :(

iiichigo
12/20/10, 2:23 AM
#9

Det ligger jag med på. De är dock nöjda med mig, för jag sjunker rätt stabilt varje år .. Dock får jag inte ligga lägre än 6,0. Har alltid legat högt, gick på sprutor tills jag var 13 (fick diabetes som treåring) och sprutor fungerade icke. Tur att de upptäckte det och gav mig pump :) Dock vid trettonårs ålder ..

Hälsningar Astrid :)

[linnzy]
12/20/10, 3:45 AM
#10

Jag fick min diabetes i vid fjorton års ålder och hade sprutor ett par år, det funkade väl men tyckte det var jobbigt..nu har jag haft 3 olika pumpar tror jag, allt blir bara bättre å bättre.

Nu under julen kommer jag att ha lite lchf-paus men ändå tänka lite på vad jag äter med tanke på sockret, man VILL ju ligga bra egentligen.

iiichigo
12/20/10, 12:54 PM
#11

Ja, exakt… Iomed att jag var såpass ung när jag fick diabetes och ingen pratade om det direkt till mig, utan att till mina föräldrar, så blev det kaos osv. Men de är iaf nöjda med mig på sjukhuset, så då är jag det med :)

Hälsningar Astrid :)

Upp till toppen
Annons: