Annons:
Etiketterdiabetestyp-2
Läst 5987 ggr
bojean
2010-12-31 08:25

Diabetes typ 2

Hej!

Behöver lite hjälp med vad som är bra för diabetes. Skall börja med LCHF alldeles strax. T ex har jag fått veta at min diabetes påverkas negativt om jag äter filmjölk, vilket jag tvivlar på. Tillverkar filen själv av mjölk, grädde och naturell yoghurt. Råkade trampa på en spik i december förra året och det slutade med amputation av höger ben i januari. Såret, den sista tredjedelen läker väldigt långsamt, så jag sitter fortfarande i rullstol. Om 2010 har varit ett rullande år så vill jag att 2011 skall bli ett gående år.

Gott Nytt År.

Tropiska hälsningar.

Bo

Annons:
Karin20
2011-01-01 14:46
#1

Att börja med att äta LCHF är en mycket bra början.

Filmjölken kan innehålla socker (kolhydrater), men så vansinnigt mycket kan det väl inte vara, beroende i och för sig vilken kolhydrathalt det är på de produkter du använder. Jag tror att det är sämre med vad du lägger i filen, flingor eller müsli… det är ju nästan bara kolhydrater i det. Eller frukt som också är socker.

Vi tål alla mer eller mindre kolhydrater och vi som fått diabetes tål mindre än friska, det är ju egentligen kännetecknet för diabetes, en sjukdom med nedsatt förmåga att ta hand om kolhydrater. Detta står tom på SLVs hemsida! Men då får man leta!

Lycka till och hör gärna av dig om hur det går

//Karin

bojean
2011-01-05 05:46
#2

Hej Karin,

Har bara kanel eller ingefära på. Under juk också vid två tillfällrn krossade pepparkakor.

God fortsättning.

Bo

Cowboy
2011-01-07 11:36
#3

Varför inte börja direkt?

Vad äter du föutom din yoghurt? Förutom peppparkakorna är det mesta av julmaten bra mat för diabetiker.

Upp till toppen
Annons: