Annons:
Etikettallmänt
Läst 133 ggr
Tarotstollan
2021-03-23 16:47

Hur fick ni reda på att ni hade diabetes?

Hur fick ni reda på att ni hade diabetes?
Hur högt låg ni när det skedde?
Någon som drabbats av minnesförlust p. g. av högt blodsocker?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Scorpio97
2021-03-23 17:49
#1

Jag trodde jag hade urinvägsinfektion. Det gjorde ont och jag var kissnödig konstant, även efter att jag precis varit på toa. Försökte behandla det hemma men det blev bara värre. Sökte till vårdcentral som sa att jag hade socker i urinen samt över 20 i blodsocker (jag fick aldrig veta exakt siffra). Dom skickade mig till akuten och sedan blev jag även inlagd över natten. Mitt blodsocker ville inte gå ner trots insulin och vården ville ha mig nära så dom kunde ta prover. På grund av min låga ålder trodde dom först att det var typ 1, men testerna visade typ 2.

Jag har aldrig drabbats av minnesförlust.


//Jessie

  • Redigerat 2021-03-23 18:19 av Scorpio97
Tarotstollan
2021-03-23 18:04
#2

Tack för att du berättade.

Jag sökte ju för min förkylning och hade fått svårt att andas. Mitt blodsocker låg på över 30 när de mätte på vårdcentralen.

På lasarettet kunde de heller inte få fram vad jag hade när jag kom in, det var fortfarande över 30 men å andra sidan minns jag inte riktigt vad som hände innan i ambulansen, antingen så hade de bara gjort i ordning för dropp eller så satte de dropp också.
Kommer ihåg att de sa på vårdcentralen att jag var uttorkad också, så det är möjligt att de satte vanligt dropp på mig i ambulansen.

Jag har drabbats av viss minnesförlust under de 2-3 första dagarna.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

  • Redigerat 2021-03-23 18:14 av Tarotstollan
flocken
2021-03-23 18:10
#3

Jag hade varit svårt sjuk i vad de ännu inte vet vad. Jag själv tror det var covid innan det blev känt.
Så det var under en av alla dessa undersökningar.
De skulle även kolla min lever med nya prover.
Tror jag låg på 18.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Scorpio97
2021-03-23 18:18
#4

Glömde nämna ett symptom, nämligen att jag var extremt trött. Kunde inte titta på film eller läsa en bok för så fort jag satt eller låg bekvämt somnade jag. Men det var i samband med att terminen slutade så jag antog att det berodde på stress eller att jag slappnade av efter tidigare stress.
Tror jag satt drygt sex timmar på akuten innan jag fick komma in på avdelningen, och då låg blodsockret fortfarande på 18 eller något sånt (trots att jag hade fått insulin och inte hade ätit något). Jag fick också dropp på grund av uttorkning, när jag kom in på avdelningen (men det kan ju bero på att jag inte åt något, och knappt drack något under dom timmarna).


//Jessie

Tarotstollan
2021-03-23 18:52
#5

Ja, tröttheten var ju extrem men jag trodde den hörde ihop med att jag dels var förkyld och inte mådde bra innan jag blev förkyld.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Marinas Mix
2021-05-04 19:54
#6

Min diabetes hittades efter att jag fått en ny läkare, som tog prover för en årlig hälsokontroll och sedan noga gick igenom mina journaler och jämförde värdena från tidigare årskontroller.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
Upp till toppen
Annons: