Hindrar mögelsvamp bildning av D vitamin?
En artikkel på Hulda Clarks sida (Diabetescure ) påstår en mögelsvamp,parasit och virus eller bakterie, finns hos alla diabetiker (typ 1or tror jag dem pratar om men kanskja också 2).
Om som det står i texten, mögelsvampen som man har överväxt av är något som gör huden vit-kan det vara logisk den också hindrar bildning av vitamin D? Mögelsvampen använder man i kremer som reklamerar med presis att kunne göra hud vit.Den är nyttig på vissa områder (dreper bakterier) men som det mesta,inte när den blir dominerande.
Kopplngen brist på vitamin D och diabetes känner vi jo gott-och mögelen fås via kaffe och potatis som är brunfläckad-mycket vanliga saker i Europa.Om man har ätit chips får man antagligen massor av detta ämnet eftersom all potatis används och mögelen antagligen överlever (och blir stärkare?) som en torkad produkt.Någon åsikter om detta?
Jag är övertygad om att svampen (candida överväxten) har en del i det metabola syndromet och också i andra mindre krämpor och också i mer eller mindre allvarliga sjukdomar som ex MS, Autism mfl……
det är bara att söka nätet på candida + …… vad man nu är nyfiken på kan hänga ihop med svamp.
Jag känner till candida, men det intressanta med den här mögelsvampen är att den är särskillt kopplat till "vit hud." Konstig men bekreftande, jag blir mer brun i solen nu(solarium),roligt! (Utan kaffe och potatis som gödar den mögelsvampen i texten.)
Pgav det med huden,undrar jag över Dvitaminets koppling eftersom kolestrol och sol bildar det i huden men med denna saken i huden har man et "skydd"-et extra filter.Tar man bort det kommer solen till på ett annat sett.

För massor av år sedan hade jag fått vita fläckar på huden vid ena axeln och gick till doktorn för att få en diagnos eller hjälp. Jag trodde jag fått vitiglio.
Men han trodde att det var en svamp och jag fick en salva för utvärtes bruk. Det gick helt bort.
//Karin