Annons:
Etikettövrigt
Läst 12035 ggr
Maja
10/6/09, 9:47 PM

Kändisar med diabetes

Vilka kändisar känner du till som har diabetes?

Annons:
RuiXue
10/6/09, 10:36 PM
#1

Martin Svensson är väl den jag kommer på så här på rak arm haha

Jennie


Maja
10/6/09, 11:31 PM
#2

Halle Berry vet jag har typ 1! =)

RuiXue
10/7/09, 9:40 PM
#3

Jag har hört sägas att Elvis hade typ 2 innan han dogObestämd

Sen har vi ju han Nick Jonas i Jonas Brothers… Går väl knappt att missa nu för tiden hihi

Jennie


YaHilweh
10/10/09, 2:56 PM
#4

Jan Brink är typ 1:a (Dressyr-ryttare)

Karin20
12/30/09, 6:02 PM
#5

Såg just om Halle Berry på TV.

Och gammal som jag är, finns ju CarlJan att nämna.

Det finns en slideshow på Celibrites with diabetes

Jag får inte igång den, men den börjar med Nick Jonas.

//Karin

papa-bear
12/30/09, 6:37 PM
#6

Maria Hjort, spelar/spelade på lpga-touren

Annons:
RuiXue
12/31/09, 12:49 AM
#7

Är säkert många kända personer som har diabetes, många fler än de som många vet om. Dock har väl den där slideshowen fått Halle Berry om bakfoten då jag hört att hon har LADA/1.5Obestämd

Men så är det också många både kända och okända personer som antagligen känner en skam över att ha en sjukdom som vem som helst kan drabbas av när som helst i livet. Så det är ju otroligt många som döljer sin diabetes. Synd att det är så, men jag antar att det i många fall beror på att ovetande glappkäftar (läs "icke diabetiker som känner någon som känner någon vars gammelmormor kunde sluta med inslulinsprutorna efter att ha tagit något mirakel medel ifrån bortre Amazonas") inte kan låta bli att fälla dumma kommentarer istället för att fråga om något de inte vet.

Danmark har i alla fall en känd skådespelerska och en ståupp komiker med Typ 1. Kommer inte ihåg vad de heter nu, men de var värdar för JDRF's walk for a cure i Köpenhamn i juni.

Jennie


Kvinnlig40talist
2/1/10, 12:37 AM
#8

Känd å känd alltså…

men nog har jag för mig att Marit Paulson har diabetes, och jag läste nyligen att Helena Bergströms syster och son har diabetes, hon sa det själv i ett reportage i tidningen Salt & Peppar. Vem mer? Jo, Carl-Jan Grankvist, tycker jag mig minnas har diabetes också. Du var ju även en riksdagsman, hette han inte Kenneth Johansson (c). Han skrev själv en insändare i tidningen Dagens Medicin.

http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/entry/har_kenneth_johansson_c_f%C3%B6rst%C3%A5tt

Kommer inte på någon mer just nu.

Upp till toppen
Annons: