Annons:
Etikettövrigt
Läst 3821 ggr
Shortforcrazy
10/19/10, 7:52 PM

Energidrycker och taurin

Hur påverkar taurinet i till exempel energidrycker sockret? Jag har just läst att man kan få farligt låga värden av taurin, men då undrar jag varför bland annat Red bull görs i en lightvariant? En dryck bestående av en syra som sänker blodsockret ska väl inte behövas göra i en lightvariant? Det låter i mina öron väldigt dubbelt. Jag kan givetvis ha fel, men jag kan inte låta bli att undra.

Annons:
Inkanyezi
10/21/10, 9:02 PM
#1

Och det är känt att så kallade "sportdrycker" misstänks ha orsakat dödsfall, där man inte säkert kan säga om det var taurin eller koffein som var boven. Jag tycker det är märkligt att de alls får säljas som "livsmedel", och att de är olämpliga för konsumtion. Men det finns ju folk som röker och dom som tar kokain och ännu värre grejer, så "sportdryckerna" är väl mer eller mindre i samma fack.

Det enda råd jag kan ge är att hålla sig så långt bort som möjligt från dem; det enda oumbärliga som de innehåller är vatten, men det får vi bättre ur kranen. Allt annat som ingår i "energidrycker" och "sportdrycker" är inte livsmedel och har ingenting inne i kroppen att göra.

Shortforcrazy
10/21/10, 9:09 PM
#2

Okej.

Upp till toppen
Annons: