Annons:
Etikettfråga-doc
Läst 3598 ggr
Lisaandersson96
10/18/13, 8:38 PM

Har jag diabetes?

Hej! Jag är en tjej på 17 år, jag är ca 165 lång och väger ca 53-55 kg. Jg har sedan förra helgen varit extremt törstig, och det kommer ifrån en person som vanligtvis nästan aldrig rör ett glas med vatten, nu helt plötsligt kan jag halsa två glas utan att det 'tar emot' så att säga.. Och det som är mest skrämmande är att efter en halv minut är jag lika törstig igen, googlade detta och överallt kom diabetes upp, och de gjorde mig sjuk av oro då jag har sprut-fobi och svimmar så fort jag ser en nål i princip. Kan det vara något annat? Kan man helt plötsligt bara bli mer törstig? Går en krävande linje på gymnasiet och jag har sjuk prestationsångest, är nervös osv.. Kan det ha någon betydelse? Har även känt mig trött en längre tid, men det beror nog på allt i skolan.. Tacksam för snabba svar, då jag är i panik just nu :(

Annons:
Zepp
10/18/13, 8:58 PM
#1

Vanliga symptom vid obehandlad diabetes är:

Diagnosen ställs genom att mäta blodsockernivån.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Diabetes

Är du orolig så gå till vårdcentralen och ta ett blodsockerprov!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

mogfarm
10/19/13, 3:23 PM
#2

Jag har läst flera gånger i olika forum att mammor skrivit att deras barn har druckit mycket och sen gått till vårdcentralen och testat blodsockret vilket har varit normalt. Då har det alltså varit nåt annat. Men risken finns. Jag fick diabetes i tonåren. Jag var extremt törstig hela tiden, kissade extremt mycket, hade ingen energi alls och gick ner en massa i vikt så jag var jättemager. /Monica.

mogfarm
10/19/13, 4:36 PM
#3

Gå och kolla upp det. Det kan vara diabetes. Det beror på hur länge man går med det om man får sådana symptom som att man går ner i vikt och luktar aceton. Jag håller tummarna för att det är något ofarligt och tillfälligt! /Monica.

Karin20
10/20/13, 12:11 PM
#4

Viktigt att kolla dig, det behöver inte vara diabetes, men det är inte bra att hå omkring och vara orolig.

//Karin

Anterrabae
10/27/13, 9:00 PM
#5

Bättre att kolla en gång för mycket!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: