Annons:
Etiketterdiabetestyp-2
Läst 198 ggr
gickan87
8/16/20, 9:08 PM

Bokat besök utan kallelse?

Har sedan 2 veckor tillbaka haft en bokad tid till vad jag tror är diabetessköterskan, är ett bokat besök till en sköterska på 45 minuter av vad jag kan se på 1177. Det konstiga är att det inte går att av/omboka den via 1177 som det annars går att göra.

Men jag har inte fått någon kallelse i brevlådan, visserligen är besöket i slutet av september men vill minnas att jag tidigare haft kallelsen i brevlådan några dagar efter att tiden blivit bokad.

Nån som vet? 🙂

MVH Erika :)

Annons:
Herveaux
8/16/20, 9:12 PM
#1

Kontakta mottagningen där du har fått tiden bokad. 
Ibland har jag fått min kallelse lååångt i förväg och ibland med ganska så kort varsel.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Pyttelite
8/16/20, 9:37 PM
#2

Jag brukar sällan få en papperskallelse överhuvudtaget. Ring eller skicka förfrågan via 1177 om ny tid så löser det sig.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Vixxen
8/16/20, 9:47 PM
#3

Kolla på dina Inställningar i 1177 också. Har du råkat klicka i att du inte vill ha dina kallelser med vanlig post?

gickan87
8/16/20, 10:58 PM
#4

#1 Får ta och göra det. #2 Men om du inte får någon papperskallelse, hur vet du då om du ska lämna prover eller inte? Enda infon jag kan se på 1177 är datum, tid, vårdcentral och vilken jag ska träffa. Finns ingen mer information. #3 Har kollat igenom inställningarna och finns inget sådant? Bara om aviseringar via e-post/sms om ärebdrn/meddelanden och om vården får ha tillgång till mitt telefonnummer.

MVH Erika :)

Pyttelite
8/16/20, 11:00 PM
#5

#4 Oftast framgår det av journalanteckningarna vad som ska göras.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


gickan87
8/16/20, 11:10 PM
#6

#5 Det finns ingen journalanteckning om det bokade besöket. Har jag aldrig varit med om att det funnits heller. Får försöka hinna med och kontakta dem imorgon så jag får veta vad det gäller.

MVH Erika :)

Annons:
Pyttelite
8/17/20, 1:23 AM
#7

Vad du kan se i din journal beror på vilket landsting du bor i och kan också vara kopplat till mottagningen. Här ett exempel från Östergötland. https://www.1177.se/Ostergotland/om-1177-vardguiden/e-tjanster-pa-1177-vardguiden/det-har-kan-du-gora-nar-du-loggat-in/las-din-journal/las-din-journal-via-natet/


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


gickan87
8/17/20, 2:26 PM
#8

#7 Kallelsen kom idag, Är ett besök till en sjuksköterska men det är ett diabetesbesök så antar att hon har utbildning för det? Är bara mitt andra besök sedan diagnosen så är inte så insatt i det hela ännu.

MVH Erika :)

Pyttelite
8/17/20, 2:56 PM
#9

Varför skulle hon inte vara insatt?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


gickan87
8/17/20, 8:24 PM
#10

#9 Hon har säkert nån utbildning inom diabetes. Förra gången var jag till en som var just diabetessköterska. Bara jag som nojar och är nervös antar jag ^^

MVH Erika :)

Upp till toppen
Annons: