Annons:
Etikettövrigt
Läst 68 ggr
flocken
2021-01-04 05:42

Mål/ förhoppningar för 2021?

Nyårslöften nej tack.
Men har ni några mål eller förhoppningar?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
flocken
2021-01-04 10:07
#1

.

Först är att komma tillbaka till min vardag. Gå ner de där december kilona man gått upp 🙈 . Inga problem med vardag och rutiner.
Lära mig nya maträtter. Experimentera i köket.
Har tänkt börja cykla mountainbike. Både med o utan hund.
Inget avancerat. Men få in något mer än bara promenader.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Scorpio97
2021-01-05 15:33
#2

Inga specifika mål, och inte heller tidsbestämda till just i år. Men ett mål är väl att öka på min aktivitet. Främst saknar jag simningen men det är inte aktuellt just nu på grund av corona, och hemma-träningen jag testat på hittills har inte varit något för mig. Jag promenerar en hel del men skulle vilja ha något mer. Sen vill jag gå ner i vikt samt få ännu bättre koll på blodsockret. Jag skulle helst vilja bli medicinfri, men jag är relativt nöjd så länge jag inte behöver öka på medicinerna åtminstone


//Jessie

Scorpio97
2021-01-05 15:41
#3

Kom på en sak till: försöka få in bönor i kosten och se hur det påverkar mig (dels blodsockret, dels övrig hälsa). Har bara ätit sojabönor tidigare, men det var innan jag blev diabetiker


//Jessie

flocken
2021-01-05 15:43
#4

#3: har jätte svårt för bönor. Är väl konsistensen. Om inte vita bönor i tomatsås räknas. Det älskar jag 🙈

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Lussan20
2021-01-05 15:47
#5

Mina mål är att få mina rotfyllningar klara, det drar ut pga astma, man får sitta minst en timme varje gång, dessutom vill jag få ordning på astman så jag kan utöka promenaderna med hunden.
Jag drömmer om att få gå utmed havet med min hund i sommar, att livet blir lite sig likt igen, suttit isolerad sedan mars nu.
Att gå på en äng och plocka blommor, fika med en kär vän, köpa några tröjor de gamla är slitna och fula, träffa barn och barnbarn är prio 1.
Jag vill ha lite bra dagar till, men jätterädd att få corona med mina dåliga lungor. Men att drömma är fritt! Mvh/WL

Scorpio97
2021-01-05 15:51
#6

#4 Jag kan vara väldigt känslig för konsistenser och har hört att bönor har lite speciell konsistens så det är väl delvis därför jag inte testat tidigare. Men sojabönor var helt okej så det kanske finns fler som är ätbara, haha :)
Sen är jag överlag väldigt kräsen (gillar tex inte mat i tetra/konserv, så ska försöka hitta frysta bönor istället då jag pga min beroendesituation har lite svårt att utgå från torkade bönor) så jag har inte superstora förhoppningar att hitta bönor som jag gillar, men det skadar ju inte att prova åtminstone


//Jessie

Annons:
flocken
2021-01-07 05:31
#7

Cykel beställd. En billig för att testa. Köper inget dyrt innan jag vet att jag gillar det.
[https://www.bikester.se/serious-rockville-275-M806726.html?vgid=G1131983&cgid=36898]

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Serious Rockville 27,5" white/pink - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.Serious Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.
Upp till toppen
Annons: