Annons:
Etikettmat
Läst 345 ggr
Tarotstollan
3/15/21, 9:13 PM

Hur ofta fuskar du med sötsaker?

Hur ofta "fuskar" ni? Det vill säga äter godis, kakor och annat som verkligen inte är det bästa för oss?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Scorpio97
3/15/21, 9:59 PM
#1

Vad jag kan minnas har jag ätit sockersötad efterrätt fyra gånger sedan min diagnos sommaren 2019, varav en gång av misstag. Sedan har det hänt några gånger att jag ätit 1-2 godisbitar. Hämtpizza har det blivit kanske var fjärde månad i snitt (räknar med det eftersom även det kraftigt påverkar blodsockret för mig).

Sockerfria sötsaker blir det något oftare, men det går i perioder så jag har svårt att uppskatta antalet. För mig kan även det vara "fusk" beroende på kolhydratinnehållet.


//Jessie

Tarotstollan
3/15/21, 10:27 PM
#2

Jag har redan fuskat flera ggr och det beror på att jag äntligen börjar må bättre och då har mitt godissug vaknat upp igen.
De senaste månaderna från hösten och fram till nu så har jag ätit väldigt lite godis, chips och kakor och nu blir det ju ännu värre att försöka stå emot.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Scorpio97
3/15/21, 11:06 PM
#3

#2 För mig brukar det vara tvärtom, ju sämre jag mår desto mer sötsug har jag.


//Jessie

flocken
3/16/21, 5:05 AM
#4

Jag har en ätstörning och när den sätter in får jag bara gilla läget.
Då får jag äta det jag kan. Oavsett vad det är.
Har sökt hjälp och de sa oxå det. "gilla läget"
Jag är en periodare med mat. En period äter jag en sak. O så är det. Låter inte så farligt men är oerhört påfrestande

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Tarotstollan
3/16/21, 5:45 PM
#5

#4. Jag förstår lite hur du har det. Mitt värsta problem (enligt andra) är att jag är ganska så kräsen med mat.
Allt som de flesta andra tycker är gott äter inte jag som t.ex: skaldjur, smörgås-tårta, fett på brödet, mjölkprodukter utom ost och hårdvispad grädde osv.
Det gör att många tycker jag är "besvärlig" .

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
3/16/21, 5:58 PM
#6

#5: ibland får man bara godta hur man är. Man får göra sitt bästa. Man kan inte räkna med att det blir perfekt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Upp till toppen
Annons: