När får ni känningar?
Hur långt ner är ni när ni börjar känna av att blodsockret är för lågt?
Vad är det första ni känner?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jag har varit nere på 4,5 som mest hittills men jag börjar känna av det runt 5,5 för då börjar jag skaka och darra i händer och ben.

När jag precis hade fått diagnosen så kände jag mig låg första dagarna även när jag hade 6-7 i blodsocker. Jag var trött, hade svårt att koncentrera mig och hade orolighetskänsla i kroppen. En del av det kan säkert bero på att jag snabbt ställde om till lågkolhydratkost (men det hade jag även gjort tidigare, och inte fått riktigt samma symptom). Det var inga starka symptom men ändå så att det märktes. Osäker på om det räknas som en "riktig känning", för jag hade ju egentligen normalt blodsocker. Men jag antar att kroppen tyckte att jag var låg för att den var van vid högt blodsocker. Det försvann med tiden.
Sedan dess har jag aldrig märkt av lågt blodsocker. Har flera gånger haft 3.5-4 utan problem. Lägsta jag haft är 3.0, en morgon när jag klev upp mycket tidigare än jag brukade. Antar att kroppen inte riktigt var beredd på att vakna den tiden. Blodsockret höjdes av sig själv fast jag inte åt något (jag höll såklart koll, och hade ätit något om det sjönk ytterligare eller jag mådde dåligt).
//Jessie

Börjar känna av det vid 3,8. Går jag lägre börjar det sticka i läpparna.
Vid 2,8 blir jag skakig och svag i kroppen.

#3. Det var lågt men antar att det är olika för alla människor. Jag hade nog inte fixat att ta Dextrosol om jag hamnade så lågt.
Runt 5.
Mår som bäst vid 7-8.
Men vill gärna komma lägre. Har nu tagit hjälp av en kostrådgivare. Har en ätstörning som ställer till det.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner. (Rexkanin inaktiv)Medarbetar sällskapshundar, fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Beror på hur fort jag sjunker. Går det fort känner jag det snabbare, men oftast blir det kännbart runt 4 mmol/l. En gång när jag cyklade hem tyckte jag att det gick ovanligt tungt i alla uppförsbackar, stannade och hade 1,6 i bs. Det var bara stanna och trycka dextro em stund.
Det första jag känner är att jag blir seg i huvudet.