Annons:
Etikettövrigt
Läst 2449 ggr
Karin20
10/20/09, 10:28 PM

BS-mätare i automat

Just hemkommen från München. I deras tunnelbanas varuautomater fanns det AcuCheck att köpa. Jag stod och tittade ett tag innan jag kom på vad det var!

Tänk om det var så här! Jag vet inte om det är bra eller ej.

//Karin

Annons:
Sheena
10/20/09, 11:11 PM
#1

Alltså mätare sånna som vi har här eller nån slags engångsgrej?? Obestämd

Karin20
10/20/09, 11:27 PM
#2

Tänkte skriva till AcuCheck och fråga. Det såg precis ut som de mätare vi har här, men de låg i en förpackning.

//Karin

Karin20
10/21/09, 9:01 PM
#3

Dom visste inte så mycket mer på AcuCheck. De svarade så här

Hej Karin

Tack för ditt e-mail. Tyvärr kan jag inte svar på exakt vad Tyskland har för lagar när det gäller försäljning av blodsockermätare. Så vitt jag vet ( jag har själv bott i Tyskland ett antal år) får tyskarna teststickorna utskrivna på recept. När det gäller försäljningen av just blodsockermätarna kan jag inte direkt svara på. I Sverige kan man ju även köpa mätarna på apoteket utan recept och det kan vara så att man i Tyskland inte är bunden av apoteket för försäljning. Som sagt är jag osäker på detta men om du önskar kan jag ta reda på detta mer exakt och återkomma med mer information.

//Karin

kitabu
10/22/09, 8:47 PM
#4

Har man diagnosen diabetes och bor i Sverige brukar man nog kunna få en mätare gratis från företagen. Även diabetessköterskor delar ut mätare gratis.

Däremot kan man se att kostnader för mätare och stickor diskuteras våldsamt, i alla fall ibland, på sidor från USA.

Helena Hesselmark

diabetiker typ 0

RuiXue
10/22/09, 9:34 PM
#5

Mätarna går allt som oftast att få gratis lite överallt om man hör av sig till företagen. Det är teststickorna som kraschar många oförsäkrade amerikanares ekonomiFörvånad

Jennie


Upp till toppen
Annons: