Annons:
Etikettkost
Läst 7029 ggr
Maja
10/30/09, 5:15 PM

Äter du godis?

Många som får höra att jag har diabetes frågar "Äter du aldrig godis?"

Men jo, visst gör jag det. Jag behöver bara ta en spruta när jag äter det, annars är det egentligen inga större problem.

Hur är det med dig? Äter du godis?

Annons:
Sheena
10/30/09, 5:17 PM
#1

Väldigt sällan! Nästan aldrig sen jag började äta LCHF, men tidigare har jag periodvis varit en riktig sockerråtta. Tungan ute

StillAlive
10/30/09, 10:11 PM
#2

När jag gick på högstadiet åt jag mest godis av alla.

Nu mådde jag väl inte så bra av den kolhydratdieten, inte så att jag fick några bestående fysiska skador men koncentrationsförmågan var inte på topp.

Och betygen därefter

sussie
10/31/09, 11:23 AM
#3

Riktigt mörk god choklad gärna med 85% kakao, eller en god kladdig kaka gjord på choklad ägg smör och nötter med en klick grädde till, det är godis på riktigt!

LenaKa
10/31/09, 6:20 PM
#4

Jag åt tidigare godis då och då och sprutade i mig massor av insulin. Nu har jag börjat äta LCHF och så fina och jämna bls värden med bara lite insulin som allt blir rubbat om jag äter godis eller socker på annat vis. Därför är det superlätt att avstå. Glad

Karin20
11/1/09, 5:48 PM
#5

Aldrig sockergodis! Däremot som Sussie, mörk choklad någon gång i månaden, eller en kladdkaka på choklad, någon gång om året.

Jag har ju inte behövt börja med insulin och vill heller inte det!

//Karin

[slamslams]
11/2/09, 12:09 PM
#6

Nej jag äter inte vanligt godis för jag vill inte spruta in insulin.

Men jag äter någon bit mörk choklad, minst 70% kakaohalt, men det är inte så ofta.

Jag har tagit mej från insulinet och det käns skönt, behöver endast ta Metformin.

Annons:
LenaKa
11/2/09, 10:08 PM
#7

Grädde är godis Flört

Anken
11/25/09, 1:58 AM
#8

Jag brukar försöka baka saker med canderel om jag är sugen på nåt. Oftast blir det chokladbollar men har inte fått till receptet perfekt än. Men såklart en och annan godis slinker ner, oftast efter maten då men det var mer förut. Försöker äta riktigt istället då. Vaniljyoghurt med dinkelmüsli och färsk frukt(jordgubbar helst men annars äpple) är godare än godis faktiskt. Tungan ute

Karin20
11/25/09, 9:17 PM
#9

Nu till jul Ischoklad.

Mörk choklad med kokosfett, med eller utan kokossmak. Och med och utan kokosflingor. Inget mer.

Och inte silverpaketet i butiken, utan köp kokosfett hos Hälsokosten, ekologiskt. Lite dyrare med godare och med bättre samvete.

//Karin

Sockerfritt
12/2/09, 1:17 AM
#10

Har någon testat Sockerfri.com ännu? Fanns tidigare bara i Finland med har nu öppnat även i Sverige. Bra försök med utförlig produktinfo i alla fall.

Anken
12/2/09, 1:33 AM
#11

Idag åt jag dumle, skäms på mig! Förvånad Skäms

Lämpligt straff? hahaha

Anken
12/2/09, 1:41 AM
#12

#10, de där mjuka godisarna brukar finnas på ica maxi, har dock bara provat marsmallowsarna.

Det finns ju nån godis på nautrgodisavdelningen på affärerna som är jättegod, någon nöt med chokladöverdrag. Det ligger vit, ljus och mörk choklad i samma blandning och dom är typ utan tillsatt socker och den ljusa chokladen där i är jättegod. Det är lösvikt.

Idean
12/7/09, 9:43 PM
#13

Annica hoppas du njöt straffet är att du drar i gång socker suget å stoppar vikt nergång men skit i de du kan ju himla med ögonen åt ett större insulin behov eller ……

ok jag skall lägga undan dödskallen hihihi

Annons:
Karin20
12/8/09, 10:34 PM
#14

Kollade på sockerfri.com och nja, sådär, håller sockersuget uppe, innehöll en del kolhydrater.

Har ätit några godispåsar med toffee för länge sedan och fick sitta på toaletten halva natten.

//Karin

Cowboy
12/11/09, 1:05 AM
#15

Jag äter inte godis annat än mörk choklad. Godis har aldrig varit nån stor grej för mig. Det jag slutat med sen diabetesdiagnosen är chips.

Sockerfritt
12/14/09, 1:23 AM
#16

Jag tycker om gelégodis och de här hittade jag som inte alls har någon lyft på blodsockret. Smakade faktiskt som vanliga fast dom här hade ksylitol som sötning http://www.sockerfri.com/products.html?id=13/104

Karin20
12/15/09, 10:18 PM
#17

Jag äter BabyBel som godis ibland och då blir man faktiskt mätt

//Karin

jansson4
12/1/10, 6:58 PM
#18

Mitt inlägg kommer ugefär ett år efter det senaste inlägget men jag har precis fått Diabetes typ 2 och insuper all info jag kan om detta! Kan tipsa om Molkosan. Jag har varit en riktig godismissbrukare men med en kapsyl Molkosan i ett halvt glas vatten varje morgon så har mitt godissug i stort sett försvunnit! Jag kan ta en bit i munnen och känna att det är för sött så jag spottar ut det. Varför visste jag inte detta tidigare?? Mina värmevallningar har också nästan försvunnit. Molkosan är verkligen en superprodukt!

[linnzy]
12/1/10, 9:48 PM
#19

ojojojoj…..choklad är en stoooor bandit….dubbelnougat, twix eller snickers. Jag har märkt att om jag inte äter det jag verkligen är sugen på så börjar jag äta en massa annat som inte heller är bra och till slut blir det ändå det som jag ville ha från början….

Det är nästan varje helg. Ett choklad.

[Jeremina]
12/2/10, 1:27 AM
#20

Min man som är den som har diabetes i familjen äter godis någon gång i veckan utan problem.

Annons:
Julialex
12/6/10, 2:14 PM
#21

Jag hittade "sockerfritt" gelegodis här förut, colaflaskor t.ex.

Åt en hel förpackning under 5 minuter av lycka och sedan steg blodsockret. Det sockerfria godiset innehöll 80% kolhydrater…

Håller mig mest till Lindt 85% och mandlar nu, mums :)

http://julialex.blogg.se

skojbruden
12/18/10, 1:38 AM
#22

Äter mer godis än jag igentligen får.De är bara att ta insulin ju Glad

Upp till toppen
Annons: