Annons:
Etikettövrigt
Läst 3658 ggr
Julialex
2011-02-21 15:40

Avråds använda vissa produkter?

Hej.

Jag köpte nyligen en riskudde pga. nackont. I manualen står det att man absolut inte ska använda den om man är diabetiker (+ massor av andra listade sjukdomar).

Jag vann dessutom nyligen en Philips Lumea som jag just fått hem. Philips Lumea är en hårborttagare (IPL). Samma sak står i den manualen. Jag förstår inte varför? Jag har inte haft diabetes länge och har inga komplikationer. Har man fot/ben problem kan jag tänka mig att Lumean ej bör användas men annars då? Jag använder dessa produkter i alla fall just nu men skulle väldigt gärna vilja veta varför jag avråds från att använda dem.

http://julialex.blogg.se

Annons:
[linnzy]
2011-02-23 16:06
#1

hahaha…det var det löjligaste, riskudde har jag använt i många år mot mensvärken…

Karin20
2011-02-23 23:39
#2

Vad gäller riskudden bör du fråga tillverkaren vad som menas!

På hårborttagningsmedel/vaxning/rakapparater står det ibland att de inte ska användas av diabetiker och när jag frågade, pratade man om svårstoppade blödningar som man kunde få. Det kändes som om de ville friskriva sig på ett eller annat sätt. Men det kanske handlar om när man haft diabetes så länge att komplikationer uppstått

//Karin

[Jeremina]
2011-02-25 03:22
#3

Jag vet inte om det men när vi köpte vårt bubbelbad så stod det att diabetiker skulle köra massagebubblorna försiktigt.

Det kan nog vara saker som diabetiker inte tänker på som företagen som gör grejerna vill upplysa om.

Så är det ju också så ja, att de vill friskriva sig från ansvar!

Upp till toppen
Annons: