Annons:
Etiketterdiabetestyp-1
Läst 4333 ggr
Anterrabae
9/10/12, 8:33 PM

Kombinerad insulinpump och blodsockermätare

Är det någon som har erfarenhet av det? Jag är diabetiker sen 10 år drygt, och har haft god effekt av insulinpump. Nu är det så att jag får svårare och svårare att känna mina känningar och är därtill synskadad. Vad jag förstod kan det räcka för att få en kombipump, med mätare. Jag tycker det verkar toppen, men har inte pratat med någon som har erfarenhet av det. Någon som har koll?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
CorneliaAndersson
9/10/12, 8:39 PM
#1

jag börjar också känna när jag får lågt blodsocker,, riktigt läskigt..

Vill också veta mer om detta :))

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Anterrabae
9/10/12, 8:46 PM
#2

Jag känner det inte, utan svimmar nästan i stället.. Läbbigt när maken jobbar och jag är ensam med vår dotter.. :/ Hoppas kunna träna upp våran hund så han säger till, men vet inte riktigt hur.. Jag vet att Animas har en kombipump, den heter vibe. Den ligger mig ganska varmt om hjärtat eftersomjag redan har Animas, här är en länk om den: http://rubinmedical.se/?DocumentIDSub2=87&DocumentIDSub=37&DocumentID=36&Show3=(1)&Show2=(0)&Show=(4)&Lang=sv_SE

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

CorneliaAndersson
9/10/12, 8:52 PM
#3

Usch!! Nu blev jag själv rädd ;//

Jag börjar känna av mina känningar vid ungenfär 2,5 i värde.

Tack för länken!:)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Anterrabae
9/10/12, 10:17 PM
#4

Än så länge reagerar hjärnan när jag kommer under 1,9 och då får hag hallucinationer och så, jag vaknar även om jag sover. Men oftast är jag så matt att om jag inte har socker vid sängen klarar jag inte att fixa det själv. Har ALLTID dextrosol vid kudden numer, en gång tog det närmare en halvtimme att vända uppåt igen. Som tur är har jag pump, tar jag bort den har jag ingen basdos som ligger och sänker i alla fall.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

CceB
9/11/12, 1:57 PM
#5

Har du alltid haft svårt att känna när du blir låg? känner du bättre när du får högt blodsocker eller är det lika?

Anterrabae
9/12/12, 9:50 AM
#6

Vid höga hba1c så reagerar jag tidigare på sjunkande socker, men känner inte direkt. Inte tydligt. Höga hba1c är ju inte bra i längden och högt blodsockret tenderar jag att bli arg av. Men jag känner inte det tydligt heller. 3 eller 15 känns lika, hinner inte reagera på låga förrän vid 1,8 och 15 eller 25 känns oxå lika :P måste måtta för att veta. Om jag varit jättelåg, så kan jag få "känningen" på väg upp. Dvs att hjärtklappning adrenalin ochbsvettningar kommer när jag stiger i bs, när jag kommit upp på 2,5-3,5 igen ;/

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Upp till toppen
Annons: